top of page

Volumul de Căutare a Cuvintelor Cheie: Ghid Complet pentru Optimizarea Conținutului.

Actualizată în: 29 iul.

In general fiecare firma sau companie targeteaza anumite cuvinte cheie de interes.


Dupa ce ați identificat cuvintele cheie de top pe care doriți să le încorporați în conținutul dvs., care dintre ele oferă cel mai bun randament pentru investitia X sau Y ?

 

Puteți afla acest aspect analizând Volumul de cautare a cuvintelor cheie !

 

Cuvintele cheie ajută motoarele de căutare să descopere despre ce este vorba in cadrul conținutului unui website. Volumul de căutare a cuvintelor cheie vă poate ajuta să evaluați traficul potențial pe care anumite cuvinte cheie îl vor genera.


Cu aceste informații bazate pe date, vă puteți modifica strategia de conținut pentru a genera și mai mult trafic către site-ul dvs.


Volumul de căutare este unul dintre elementele fundamentale ale cercetării cuvintelor cheie.


In cadrul acestui articol vom afla Ce este volumul de căutare a cuvintelor cheie si de ce este important pentru relevanta, aspecte pe care le puteți utiliza pentru a alege cuvintele cheie potrivite pe care să le vizați.

 

Cuprins articol:


1.    Recomandari.

2.    Ce este volumul de căutare a cuvintelor cheie (Keyword Search Volume )?

3.    Cuvinte cheie permanente ( Evergreen ) vs. sezoniere.

4.    De ce este important volumul de căutare a cuvintelor cheie?

5.    Ce este un volum bun de căutare a cuvintelor cheie?

6.    Factori de luat în considerare în volumul de căutare a cuvintelor cheie.

7.    Cum să găsiți volumul de căutare a cuvintelor cheie ?

8.    Intrebari frecvente.


Volumul de căutare a cuvintelor cheie

Recomandări :


  • Volumul de căutare a cuvintelor cheie vă ajută să evaluați interesul utilizatorilor și potentialul traffic pe care l-ati putea genera.

  • Valorificarea eficientă a volumului de căutare necesită și analizarea relevanței cuvintelor cheie și a concurenței.

  • Instrumente precum SEMRush, Ahrefs , Google Keyword Planner vă ajută să identificati volumul de căutare pentru a vă stabili viitoarele strategii SEO.

  • Cuvintele cheie permanente oferă un volum constant de căutare pe tot parcursul anului, în timp ce cuvintele cheie sezoniere fluctuează în funcție de evenimente specifice (cum ar fi sărbătorile sau diferite evenimente).

  • Monitorizarea constantă a volumului de căutare a cuvintelor cheie și a performanței este esențială pentru a vă optimiza conținutul și pentru a menține un avantaj competitiv în clasamentele motoarelor de căutare.


Ce este volumul de căutare a cuvintelor cheie (Keyword Search Volume )?


Keyword Search Volume ( volumul de căutare a cuvintelor cheie ) este numărul mediu de căutări ale unui cuvânt cheie într-un anumit interval de timp, cum ar fi o lună sau un an.

Acest lucru vă poate ajuta să evaluați popularitatea și potențialul său de a aduce trafic pe site-ul dvs., indiferent dacă identificați subiecte de conținut sau planificați o campanie.

 

După cum vă puteți imagina, volumul de căutare se poate modifica în funcție de tendințe, evenimente recente, sezon și o mulțime de alți factori, care pot fi prevăzuți sau nu.

 

Rețineți că cuvintele cheie cu un volum mare de căutare sunt mai competitive, așa că poate fi mai greu să le clasăm. Cu toate acestea, un volum mare de căutare este relativ în funcție de context.

Dacă vindeți software de securitate cibernetică, peisajul competitiv este mult mai dificil decât dacă furnizați o componenta foarte specifica pentru industria X sau Z.


Înțelegerea volumului de căutare a cuvintelor cheie vă poate ajuta să alegeți cuvintele cheie potrivite pentru publicul dvs. țintă și să vă asigurați că strategia dvs. SEO este întotdeauna la zi cu ultimele tendinte de cautare.

Keyword Search Volume

Cuvinte cheie permanente ( Evergreen ) vs. sezoniere.


Volumul de căutare a cuvintelor cheie poate fluctua în timp, deși unele cuvinte cheie rămân populare. Acestea se numesc cuvinte cheie veșnic verzi (Evergreen ) , pentru că sunt întotdeauna relevante, indiferent de anotimp sau ce se mai întâmplă în lume.


Câteva exemple de cuvinte cheie veșnic verzi ar putea include „cum să slăbești” sau „cea mai bune dieta”. Deoarece oferă trafic consistent si sunt utile pentru conținut pe termen lung.


Cuvintele cheie sezoniere, pe de altă parte, au un volum mare de căutare în anumite perioade ale anului sau în timpul anumitor evenimente, cum ar fi vacanțele sau începutul anului școlar.


Exemplele ar putea include „idei de cadouri de Crăciun” sau „echipamente si accesorii școlare”.


Puteți folosi aceste cuvinte cheie pentru a valorifica tendințele sezoniere, sporind vizibilitatea site-ului dvs. și atrăgând mai mult trafic în aceste perioade.

 

De ce este important volumul de căutare a cuvintelor cheie?


Dacă strategia dvs. de cuvinte cheie este deja destul de eficientă, este posibil să vă întrebați dacă într-adevăr trebuie să vă deranjați să analizați volumul de căutare a cuvintelor cheie.

 

Dar există câteva motive foarte bune pentru care să-i acordați atenție:


Vă ajută să evaluați interesul utilizatorilor și să estimați traficul potențial. Volumul mare de căutare vă poate ajuta să atrageți mai mulți vizitatori.


Volumul de căutare a cuvintelor cheie vă poate ajuta să vă ghidați strategia de conținut, descoperind subiecte populare și emergente de care publicul dvs. tinta este interesat.


Pentru campaniile PPC, cuvintele cheie cu volum mai mare pot costa mai mult pe click, dar traficul și afacerile pe care le aduc pot justifica investiția.


Cuvintele cheie cu volum mai mic s-ar putea să nu obțină atât de mult trafic, dar dacă sunt super-relevante pentru nișa in care activati, utilizatorii care caută acea interogare pot fi clienții ideali.


Monitorizarea volumului de căutare a cuvintelor cheie în timp vă poate ajuta să fiți la curent cu tendințele și schimbările în preferințele consumatorilor, astfel încât să vă puteți ajusta strategia pentru a menține sau crește traficul.


O combinație puternică de cuvinte cheie cu volum mare si cu volum redus de căutări de vizat extinde vizibilitatea site-ului dvs. într-o gamă largă de căutări și utilizatori.

Cuvinte cheie permanente versus sezoniere

Ce este un volum bun de căutare a cuvintelor cheie?


Răspunsul la această întrebare este că depinde - In SEO și conținut, totul este relativ !


Un volum bun de căutare a cuvintelor cheie pentru afacerea dvs. depinde in functie de industrie, de obiectivele dvs. și de diverși alți factori.

 

Site-urile web mai mari, cu autoritate ridicată, pot viza cuvinte cheie cu volume de căutare extrem de mari, deoarece pot concura eficient pentru ele.


Pentru site-uri web mai mici sau mai noi, sau site-uri web din industrii de nișă, acea strategie nu va fi la fel de eficientă.

 

O strategie mai bună pentru acele site-uri web mai mici ar fi cercetarea cuvintelor cheie cu volum mai mic, cu mai puțină concurență. Acestea sunt adesea „cuvinte cheie cu coadă lungă ( long term keywords )”, care sunt expresii mai specifice și mai lungi. Sunt mai ușor de clasificat și, deoarece indică adesea intenția utilizatorului mult mai direct, pot duce la mai multe conversii.


În cele din urmă, un volum bun de căutare a cuvintelor cheie este suficient de mare pentru a genera trafic semnificativ și suficient de scăzut pentru a fi practic și realizabil.


Factori de luat în considerare în volumul de căutare a cuvintelor cheie.


Sunt multe de reținut atunci când cercetați volumul de căutare a cuvintelor cheie. Acestea sunt câteva dintre principalele aspecte de luat în considerare.


  • Competiție. După cum am menționat mai devreme, cuvintele cheie cu volum mare de căutare sunt mai competitive, ceea ce poate face dificilă sau costisitoare clasarea lor. Cuvintele cheie cu volum redus pot reprezenta o oportunitate mai bună.

  • Relevanţă. Cuvântul cheie ar trebui să fie legat de conținutul, produsele sau serviciile dvs. pentru a atrage publicul potrivit. Folosirea cuvintelor cheie irelevante doar pentru a genera trafic poate provoca frustrarea utilizatorilor și poate chiar afecta negativ clasamentul si websiteul dvs.

  • Intenție. Este important să înțelegeți intenția utilizatorului din spatele lor. Este posibil ca oamenii să caute informații, să încerce să navigheze la o anumită pagină, să caute un serviciu sau un produs, să compare articole sau să plănuiască să facă o achiziție peste cateva luni. Echilibrarea acestor factori vă poate ajuta să dezvoltați o strategie completă, care aduce trafic direcționat și, în cele din urmă, vă ajută să vă atingeți si obiectivele de afaceri.

long term keywords

Cum să găsiți volumul de căutare a cuvintelor cheie ?


Asadar, cum verificați volumul de căutare a cuvintelor cheie? Din fericire, sunt disponibile online diverse instrumente accesibile și ușor de utilizat.

Care este potrivit pentru tine depinde de caracteristicile de care ai nevoie și de bugetul disponibil.


Iată cateva dintre cele mai populare instrumente disponibile:


  • Ahrefs Keywords Explorer de la Ahrefs extrage dintr-o bază de date de 29 de miliarde de cuvinte cheie. Pur și simplu introduceți un cuvânt cheie și acesta vă va afișa volumul de căutare și dificultatea cuvintelor cheie. Acesta chiar descompune traficul global în funcție de țară și vă arată traficul potențial pentru fiecare cuvânt cheie.

Ahrefs Keywords Explorer

De asemenea, va puteți juca cu filtrele pentru volumul de căutare și dificultatea cuvintelor cheie pentru a găsi cuvinte cheie cu volum mare, cu concurență redusă, precum și care se aliniază intenției dvs. preferate de utilizator.

 

Prețurile Ahrefs încep de la 129 USD pe lună.


  • Semrush.

 

Instrumentul de cuvinte cheie al Semrush este similar cu Ahrefs. Introduceți un cuvânt cheie în bara de căutare, apoi navigați la „Analiza cuvintelor cheie”.

 

Prezentarea generală sugerează variații ale cuvintelor cheie, inclusiv cuvintele cheie sub forma unei întrebări și volumul acelor opțiuni, care pot ajuta la explorarea cuvintelor cheie associate.

Prețul începe de la 129,95 USD pe lună.

 

 

  • Moz Keyword Explorer.


Ca și în alte instrumente pentru cuvinte cheie, trebuie doar să introduceți un cuvânt cheie în bara de căutare, iar Moz se ocupă de restul.


Moz Keyword Explorer
Moz Keyword Discover

Moz oferă un volum lunar, pe care îl puteți vedea fie într-un singur număr, fie într-un interval. Unii marketeri le place să vadă un volum minim și maxim.


Acest lucru facilitează, de asemenea, urmărirea modificărilor în timp.


Puteți vedea volumul de căutare a cuvintelor cheie pe Moz cu 3 căutări gratuite de cuvinte cheie pe zi, cu funcții limitate.


Preturile încep de la 99 USD pe lună.


  • Google Keyword Planner.


Vești bune: oricine are un cont Google Ads are deja acces la acest instrument. Dacă nu, înscrierea este ușoară și gratuită. Trebuie doar sa accesați „Instrumente” din meniul din stânga, apoi faceți click pe Google Keyword Planner.


De asemenea, puteți accesa fila Forecast ( Prognoza ) pentru a vedea volumul estimat de căutari și costul per click, plus alte valori. Există, de asemenea, un graphic care arată dispozitivele pe care utilizatorii le vor folosi probabil când caută un cuvânt cheie.

 

  • Google Trends.


Un alt instrument gratuit valoros, Google Trends vă permite să introduceți o expresie pentru a vedea interesul față de acel termen de-a lungul timpului. Deși interesul nu este neapărat egal cu volumul de căutare, aceasta oferă oportunitatea de a identifica interogări care ar putea avea un volum de căutare mai mare.

 

În plus, puteți ajusta filtrele pentru a explora diferite țări, subregiuni și intervale de timp.


De asemenea, puteți vedea ce tendințe sunt căutările în diferite categorii, cum ar fi afaceri, sănătate și tehnologie. Acest lucru vă poate oferi și idei noi pentru alte cuvinte cheie.


  • Ubersuggest.


Acesta dezvăluie dificultatea atât pentru costul pe click organic, cât și pentru cel plătit și oferă informații suplimentare, cum ar fi câte backlink-uri are în medie pagina web de top pentru acel cuvânt cheie și autoritatea sa de domeniu.


De asemenea, puteți vedea procentul de persoane care dau click pe rezultate pentru acel cuvânt cheie, precum și intervalul de vârstă al utilizatorilor care îl caută.


În plus față de cele mai importante variante de cuvinte cheie sugerate și volumul lor de căutare, acesta vă va afișa conținut folosind cuvântul cheie, pe care îl puteți folosi ca punct de plecare pentru a vă lansa propriile idei de conținut.


Preturile incep de la 29 USD pe lună și, de asemenea, ofera o opțiune unică de a plăti o singură dată pentru acces pe viață – care începe de la 290 USD!

Keywords Planner

Ce înseamnă volumul de căutare a cuvintelor cheie pentru strategia dvs. de SEO ?

 

Oricât de fascinant și valoros este volumul de căutare a cuvintelor cheie, acesta este doar o piesă a puzzle-ului SEO. Volumul mare de căutare este doar asta: volumul de căutare.


Există atât de mulți alți factori în joc pe care trebuie ii luați în considerare, de la intenția utilizatorului până la concurenta si relevanta.

 

Volumul căutărilor se poate schimba dramatic de-a lungul timpului, ca răspuns la orice, de la tendințele modei la evenimentele de știri la un TikTok popular.


De aceea, trebuie să monitorizați în mod constant volumul de căutare a cuvintelor cheie cat și alte valori.

 

Folosirea instrumentelor mentionate mai sus, precum și a propriilor resurse interne vă poate oferi date solide pentru a lua cele mai bune decizii.


Optimizand Cuvintele cheie și strategia SEO în conformitate cu tendințele și preferințele consumatorilor, vă puteți poziționa astfel incat sa atrageti mai mult trafic si bineinteles sa cresteti vanzarile.


Intrebari frecvente:

 

  • Ce este volumul de căutare a cuvintelor cheie și de ce este important?


Volumul de căutare a cuvintelor cheie se referă la numărul de utilizatori care caută un anumit cuvânt cheie sau o anumită expresie într-o anumită perioadă de timp.

Ajută specialiștii în marketing să evalueze cât de popular este un cuvânt cheie și dacă ar trebui să îl includă în strategia lor SEO.


  • Cum pot găsi volumul de căutare a cuvintelor cheie pentru cuvintele cheie de interes pentru noi ?


Există o serie de instrumente disponibile online oferite de Ahrefs, Semrush, Moz, Google și Ubersuggest.

Unele au opțiuni gratuite pe care le puteți folosi pentru un număr limitat de căutări in fiecare zi.


  • Există o modalitate de a determina volumul de căutare locală pentru anumite cuvinte cheie?


Majoritatea instrumentelor de planificare a cuvintelor cheie includ filtre pe care le puteți utiliza pentru a ajusta rezultatele si pentru a se concentra asupra zonelor regionale sau locale.


  • Ce instrumente pot folosi pentru a monitoriza volumul de căutare a cuvintelor cheie și pentru a urmări performanța?


Majoritatea instrumentelor de planificare a cuvintelor cheie includ funcții care vă ajută să monitorizați modificările volumului de căutare a cuvintelor cheie în timp.


Puteți utiliza instrumente de urmărire dedicate, cum ar fi Google Analytics, pentru a monitoriza performanța sau puteți alege o platformă all-in-one precum Moz, Semrush sau Ahrefs.


  • Există diferite tipuri de cuvinte cheie în funcție de tendințele volumului de căutare?


Da, există mai multe tipuri diferite de cuvinte cheie.


Cuvintele cheie permanente afișează niveluri consistente de volum de căutare de-a lungul timpului, în timp ce cuvintele cheie sezoniere sunt cautate in anumite perioade precum sărbătorile de paste sau de craciun, anotimpuri sau evenimente.


Cuvintele cheie cu coadă lungă sunt interogări de cuvinte cheie mai lungi, cu mai multă specificitate în comparație cu cuvintele cheie cu coadă scurtă. Acestea sunt doar câteva dintre categoriile în care pot intra cuvintele cheie.


Alte articole interesante regasiti pe blogul nostru: Text sau Video in functie de cum preferati !



bottom of page