top of page

Tendintele bugetelor de marketing pentru anul 2025.

Actualizată în: acum 2 zile

Pe măsură ce ne apropiem de anul 2025, marketingul continuă să evolueze rapid, influențat de progresele tehnologice și de schimbările în comportamentul consumatorilor.


Cu inflația în scădere lenta și multe schimbări geopolitice, NP Digital a realizat un studiu cu privire la cum plănuiesc companiile să își ajusteze bugetul de marketing pentru 2025, chestionand 11.093 de marketeri pentru a afla care sunt Tendintele bugetelor de marketing pentru anul 2025.


buget SEO 2025

44% dintre marketeri plănuiesc să-și crească bugetul SEO. Motivul numărul 1 a fost că majoritatea marketerilor cred că SEO este in continuare functional și merge bine, deoarece rezultatele AI nu au afectat drastic traficul.

 

În ceea ce privește cei 39% care plănuiesc să-l mențină la fel, motivul numărul 1 a fost pentru că funcționează.

 

Și pentru scăderea cu 17%, au existat câteva motive...

 

Frica de modificarea algoritmului, ceea ce nu le-a plăcut cum ar putea crește sau scădea traficul lor și au experimentat în principal o tendință descendentă.

Al doilea cel mai frecvent răspuns a fost că le era frică de cum ar arăta rezultatele căutării în viitor din cauza AI.


Social Media.


buget social media 2025

25% dintre marketeri plănuiesc să-și mărească bugetul social organic. Principalul motiv a fost că socialul organic este o modalitate excelentă pentru ca oamenii să învețe despre compania dvs., chiar dacă nu are ca rezultat „conversii directe”.

 

17% plănuiesc să o mențină la fel. Cele mai frecvente motive au fost că nu ai de ales decât să fii pe platformele de socializare, deoarece este locul în care se află atenția și pentru că social media este o modalitate excelentă de a comunica cu clienții tăi.

 

În ceea ce privește cei 58% care intenționează să-și reducă bugetul, principalul motiv a fost că targetarea publicului lor tinta se înrăutățește continuu an de an, indiferent de ce actiuni social media au incercat.


Creare de conținut.


buget creare de continut 2025

63% plănuiesc să-și crească bugetele pentru conținut și au existat trei răspunsuri comune:


  • Ei trebuie să cheltuiască mai mulți bani pentru a ține pasul cu toate tipurile de format de continut necesar pentru toate platformele.

  • Conținutul creat de oameni are performanțe mai bune decât conținutul AI, așa că își măresc bugetul după ce l-au redus anterior în speranța că AI ar putea ajuta.

  • Podcasting-ul este un canal esențial cu o influenta mai mare pentru notorietate decât in anii precedenti, așa că este nevoie de un buget mai mare pentru a investi în crearea sau sponsorizarea unui podcast. 

 

33% plănuiesc să-și mențină bugetul la fel. Motivul numărul 1 a fost că puteți reutiliza conținutul pentru diferite campanii și formate, așa că au considerat că investiția merită, chiar dacă nu a funcționat la fel de bine pe social media.

 

4% plănuiesc să-și reducă bugetul datorită inteligenței artificiale, iar scopul lor este ca AI să ajute la crearea de conținut.


SEO AI.


buget SEO AI

Un plan uimitor de 97% pentru cresterea investițiilor  în SEO pentru platforme AI precum ChatGPT și SearchGPT.

Sunt canale noi pe care majoritatea marketerilor nu le-au vizat în trecut și cred că merită o investiție în acest moment.

 

Doar 2% plănuiesc să-și mențină bugetul la fel. Majoritatea acestor marketeri au investit deja în valorificarea acestor platforme AI pentru vânzări și doresc să continue să facă același lucru înainte.

 

În ceea ce privește cei 1% care intenționează să scadă, motivul numărul 1 a fost că nu au văzut niciun rezultat pozitiv de la platformele AI.



buget email marketing

28% dintre agenții de marketing plănuiesc să-și crească bugetul de marketing prin e-mail deoarece:

  • Dimensiunea listei de abonati este in creștere, așa că si costurile cresc.

  • Ei consideră că este mai important să colecteze e-mailuri mai mult decât oricând din cauza modificărilor continue de algoritm.


59% plănuiesc să-și mențină bugetul la fel. Cel mai important motiv a fost că funcționează și este un canal important care stimulează vânzările.

13% plănuiesc să-și reducă bugetul de e-mail marketing.


Conversion Rate Optimization (CRO) and User Experience (UX).


buget CRO si UX

59% plănuiesc să-și mărească bugetul din următoarele motive:

 

  • Pentru a combate creșterea costulurilor de publicitate.

  • Un UX bun influențează clasamentele SEO.

  • Este nevoie de îmbunătățirea rentabilității investiției într-o economie proastă.

 

21% plănuiesc să-și mențină bugetul la fel. Ei consideră că investiția merită și a contribuit la îmbunătățirea rentabilității investiției în timp.

 

20% plănuiesc să-și reducă bugetul, iar raționamentul din spatele acestui lucru a fost interesant. Motivul numărul 1 a fost că au simțit că și-au optimizat deja conversiile și că nu au simțit că ar putea beneficia de mult mai mult.


Community Building.


buget creare comunitate

81% plănuiesc să-și mărească bugetul pentru construirea unei comunități.


Iata cele mai comune motivatii:

  • Cu inteligența artificială, conexiunea umană scade încet, iar specialiștii în marketing consideră că este mai important ca niciodată dezvoltarea unei comunitati.

  • Clienții nu mai interacționează doar pe site sau prin telefon. Există multe canale pe care trebuie să le foloseasca pentru a păstra legătura cu clientii si potentialii client.

  • Unii au simțit că un contact direct este astazi mai puternic ca niciodată.

 

Doar 3% plănuiesc să-și mențină bugetul la fel. Motivul principal a fost că au simțit că funcționează, dar din motive economice, nu au putut crește bugetul.

16% și-au redus bugetul, motivul principal fiind dificultatea economica.


Paid Ads ( Google ads, Bing ads, Facebook Ads, Youtube ads, etc ).


Există o mulțime de canale diferite de publicitate plătită, așa că ne-am concentrat pe cele principale.



buget campanii platite

52% dintre agenții de marketing intenționează să-și crească cheltuielile publicitare plătite pe Google, iar 64% plănuiesc să-și crească cheltuielile publicitare plătite pe Bing.

 

Principalele motive au fost:

  • Costă mai mult în timp.

  • Funcționează și există un ROI direct.

  • Bing este mai puțin competitiv decât Google, chiar dacă nu are momentan acelasi volum.

 

În ceea ce privește grupul care își menține bugetul, cel mai frecvent răspuns a fost că funcționează.

Al doilea cel mai frecvent răspuns a fost că nu au putut obține mai multe fonduri alocate căutării plătite din cauza dificultăților economice.

 

În ceea ce privește scăderea bugetului, 38% dintre agenții de marketing plănuiesc să cheltuiască mai puțin pe Google, iar 7% plănuiesc să cheltuiască mai puțin pe Bing.

 

Cele mai frecvente răspunsuri au inclus:

  • Este prea greu să faci profit cu costuri în creștere.

  • Schimbarea bugetelor către platforme mai accesibile.


Social Ads.


buget social ads

Graficele privind cheltuielile publicitare sociale sunt peste tot.

 

X ( fost Twitter ) a fost câștigătorul, marketerii plănuind să-și mărească bugetul cu 55%. Răspunsul cel mai frecvent a fost pentru că reclamele pe X erau accesibile.

 

Al doilea cel mai frecvent răspuns a fost că ei simt că X este mai acceptat politic decât înainte.

 

Când te uiți la celelalte platforme, cel mai mare motiv pentru creșteri este că funcționează, iar scopul este de a extinde reclamele pentru a genera mai multe venituri.

 

În ceea ce privește menținerea bugetului, răspunsurile au fost puțin diferite pentru majoritatea rețelelor de socializare.

 

  • Facebook – cei mai mulți marketeri au vrut să-și mențină bugetul pe măsură ce funcționează, dar în majoritatea cazurilor, acest grup nu a vrut să-l mărească, deoarece au simțit că există alte rețele sociale unde banii ar fi mai bine cheltuiți.


  • Instagram – au simțit că merită să fie pe Instagram. Cu toate acestea, cel mai mare motiv pentru care nu a crescut a fost că mulți specialiști în marketing au considerat că marketingul de influență și lucrul direct cu oamenii de pe Instagram a produs un ROI mai bun.


  •  YouTube – motivul principal pentru menținerea din motive economice și nu au vrut să scadă deoarece funcționează. 


  • TikTok – similar cu Instagram, marketerii au simțit că merită menținut, dar a existat un ROI mai bun lucrând direct cu influencerii. 


  • X – aici fost puțin diferit, mulți marketeri aleg să mențină bugetul până când vor putea vedea ce se va întâmpla cu traficul X în 2025, când nu ar fi un an electoral. Ei au simțit că X ar putea să nu aibă volumul necesar pentru a-și crește cheltuielile. 


  • Pinterest – cel mai mare motiv pentru menținere a fost că nu și-au putut scala reclamele Pinterest fără a strica rentabilitatea investiției. 


  • Snap – cel mai mare motiv pentru menținere a fost că au simțit că banii vor fi cheltuiți mai bine pe alte rețele, dar nu au vrut să-și scadă bugetul Snap, deoarece rentabilitatea investiției este bună în comparație cu diferite alte canale.


  • Când am urmărit și am întrebat de ce să nu creștem mai mult dacă rentabilitatea investiției a fost excelentă, majoritatea oamenilor au comentat cu „Snap nu are volumul necesar pentru a crește”.

 

  • LinkedIn – nu toată lumea făcea publicitate pe LinkedIn. Majoritatea sunt în categoria B2B și au considerat că trebuie să se mențină, deoarece nu existau atât de multe opțiuni pentru companiile B2B. Iar principalul motiv pentru care nu au escaladat a fost că nu au putut face ca cifrele să se antreneze din perspectiva rentabilității investiției.

 

Acum, în ceea ce privește scăderile bugetare pe aceste platforme sociale, motivele s-ar putea rezuma prin două răspunsuri comune:

 

  • Costurile publicitare cresc, ceea ce afectează rentabilitatea cheltuielilor publicitare. Deci, firesc, nu au de ales decât să-și reducă cheltuielile.

  • Specialiștii în marketing au considerat că marketingul de influență este mai ieftin decât plata directă a rețelelor sociale și a oferit un ROI mai bun.



buget publicitate traditionala

Au existat o mulțime de puncte comune în mișcările bugetare de aici, deși erau canale diferite.

 

Răspunsul cel mai obișnuit pentru creștere a fost exodul în masă către tot ceea ce a devenit digital, iar oamenii au simțit că există oportunități de a cumpăra reclame la prețuri reduse.

 

În ceea ce privește menținerea bugetelor, marketerii au simțit:

  • Aceste canale au fost o modalitate excelentă de a-și diferenția marca.

  • Sunt canale eficiente pentru a-și viza demografia ideală.


În ceea ce privește scăderea bugetului, principalul motiv a fost tranzitia catre digital. De exemplu, în loc de reclame într-un ziar fizic, mulți agenți de marketing au considerat că banii ar fi mai bine cheltuiți pentru achiziții directe pe site-ul de știri digitale.


Sau cu televiziunea, mulți agenți de marketing nu opresc televiziunea, ci doar își mută achizițiile publicitare către CTV (Connected TV ads )datorită unor valori și rapoarte mai bune.


  • CTV (Connected TV ads ) se referă la publicitatea video livrata prin intermediul unui serviciu de streaming ( Netflix, Amazon Prime, Disney plus, Max, etc ).



buget publicitate online

Creșterea bugetului pentru podcasting, influencer marketing și CTV nu este surprinzatoare, deoarece acolo se îndreaptă atenția acum.


Creșterea bugetului de remarketing este interesantă, deoarece nu ne așteptam să crească cu 89%.


Motivul principal este că reclamele devin mai scumpe și este mai ieftin să difuzați reclame de conținut și apoi să cheltuiți bani pentru remarketing pentru a aduce clientii înapoi pentru produsul sau serviciul respectiv.


Cu alte cuvinte, mulți specialiști în marketing încearcă să valorifice la maxim remarketingul.

În ceea ce privește scăderile de buget, acestea au in general motive economice sau rentabilitatea investiției.


În ceea ce privește marketingul de influența, principalul motiv al scăderii s-a datorat dificultatii de a gestiona procesul intern și costului forței de muncă pentru a menține toate relațiile cu influencerii.


Concluzii.


concluzii buget de marketing 2025

Doar 17% dintre companiile B2C si doar 15% dintre companiile B2B plănuiesc să-și reducă bugetul general de marketing pentru 2025.

 

Cele mai frecvente răspunsuri despre motivul au facut referire la economie, lipsa de finanțare sau dificultatea obtinerii unor împrumuturi.

 

Per total, majoritatea marketerilor și companiilor sunt optimiști cu privire la 2025, prin urmare au crescut sau mențin bugetele de marketing.

 

Principalele lor motive pentru care se simt optimisti sunt urmatoarele:

  • inflația scade încet

  • ratele dobânzilor scad de asemenea

 

Sperăm că toate aceste informatii va vor ajuta cu planificarea pentru anul 2025.

 

https://npdigital.com/ a fost co-fondat în 2017 de Neil Patel – unul dintre cei mai influenți marketeri din lume, potrivit The Wall Street Journal și Forbes.  

 

bottom of page