A venit momentul sa vorbim si despre principalele recomandari pentru optimizarea seo on-page si off-page sau cum sa optimizezi site-ul web pentru acesti factori, astfel incat sa te poti clasa mai sus pe Google si sa obtii mai mult trafic.
Algoritmul Google clasifica site-ul dvs. utilizand 3 factori principali: SEO on-page, SEO off-page și SEO tehnic.
SEO on-page se refera la elementele paginii care permit motoarelor de cautare sa acceseze cu crawlere si sa indexeze o pagina web.
SEO off-page se refera la partajarea / distribuirea in mediul online, linkurile externe și multe altele.
SEO tehnic se refera la toate elementele SEO care nu sunt incluse in practicile on-page si off-page, cum ar fi datele structurate, viteza site-ului si pregatirea pentru dispozitive mobile - partile mai tehnice ale SEO.
Daca luati in serios obtinerea unei pozitii superioare a site-ului dvs. pe Google, cunoasterea componentelor esentiale ale unei strategii SEO esficienta este prioritara.
1. Incepeti cu cercetarea cuvintelor cheie SEO.
Primul pas in optimizarea SEO este sa determinati pentru ce cuvinte cheie doriti optimizarile.
Acestia sunt termeni pe care vizitatorii ideali ai site-ului web sunt probabil sa ii caute pe Google sau pe alte motoare de cautare si fiecare pagina de pe site-ul dvs. ar trebui sa vizeze un grup de cuvinte cheie diferit, astfel incat sa nu concureze intre ele.
Creati-va lista de inceput: incepeti prin a enumera cuvintele si expresiile pe care clientii dvs. ideali le introduc pe Google.
Ganditi-va la interesele, dorintele, problemele si obiectivele lor si ganditi-va la termenii limbajului pe care il folosesc, care poate fi diferit de ceea ce utilizati dvs. (ca expert / specialist).
Folositi un instrument de cercetare si analiza a cuvintelor cheie: instrumentele de cercetare a cuvintelor cheie va vor oferi date despre aceste cuvinte cheie, astfel incat sa puteti vedea pentru ce termeni puteti clasifica si unde se afla de fapt cele mai bune oportunitati.
Valorile includ:
Volumul cautarilor: de cate ori se cauta acel termen pe luna.
Concurenta: Cat de dificil este sa va clasati pentru acel cuvant cheie.
Sortati si prioritizati: puneti termenii si datele rezultate intr-o foaie de calcul.
Acum le puteti grupa in teme de baza si, de asemenea, le puteti prioritiza.
In mod ideal, veti dori sa vizati cuvinte cheie cu un volum de cautare suficient de mare pentru a va oferi o acoperire decenta, dar nu atat de mare incat cuvantul cheie sa devina prea competitiv pentru a fi clasat.
Mai bine sa apara pe prima pagina pentru un cuvant cheie cu volum mai mic, cu o concurenta mai mica decat sa nu va clasati deloc pentru un cuvant cheie cu volum mare si concurenta ridicata.
2. Creati continut de calitate care vizeaza acele cuvinte cheie.
Paginile dvs. principale de navigare (pagina de pornire, despre noi, contact, produse, servicii) vor viza anumite cuvinte cheie, dar cea mai mare parte a directionarii prin cuvinte cheie va veni din continutul sub forma de postari de blog / articole.
Continutul de calitate SEO este:
Aliniat cu intentia cuvantului cheie: asigurati-va ca continutul dvs. ofera informatiile pe care oamenii le cauta atunci cand cauta aceste cuvinte cheie. Acesta este motivul pentru care ar trebui sa cautati intotdeauna cuvintele cheie pe Google mai intai pentru a verifica diferitele forma de cautare a cuvintelor cheie de interes.
Ofera o experienta buna: nu contine ferestre pop-up sau CTA prea agresive sau alte elemente care distrag atentia; foloseste imagini pentru a descrie un concept, care se incarca rapid si corect pe toate dispozitivele.
Cat mai Natural: Scrie cat mai natural si uman pentru a comunica cu publicul vizat; nu ca un scriitor de continut care incearca sa optimizeze pentru un motor de cautare.
Aprofundat: Google nu este interesat de paginile cu putin continut, duplicat sau cu valoare redusa.
Aceasta inseamna un minim de 500 de cuvinte, ideal 1.500-2.000 de cuvinte cu informatii exacte, actualizate si de ajutor pentru utilizatori.
Organizat: utilizati etichetele de antet ( heading tags ) pentru a indica ierarhia informatiilor din pagina.
3. Plasati cuvintele cheie.
Plasati cuvintele cheie in mod natural in corpul continutului dvs.
Veti dori sa plasati cat mai organic / natural cuvantul sau cuvintele cheie in anumite locuri de pe pagina pentru a indica verificarilor Google pentru ce cautari doriti sa va clasati.
Titlul SEO ( title tag ).
Title tag-ul ste un element HTML care furnizeaza un titlu sau o descriere succinta a unei pagini web.
Titlul paginii ( H1 tag ).
Un tag H1 (sau „heading 1”) este un element HTML utilizat pentru a defini un titlu principal sau un antet de pe o pagina web.
H1 este considerat a fi cel mai important dintre toate tag-urile de antet deoarece indica subiectul principal sau titlul principal al unei pagini web.
Cel putin doua titluri H2.
Un tag H2 ( “sau heading 2” ) este un alt element HTML utilizat pentru a defini o sectiune in cadrul paginii web.
Text alternativ al imaginilor din pagina.
Textul alternativ, este o descriere textuala a unei imagini pe care o adaugati in codul HTML al paginii web. Acesta apare in cazul in care imaginea nu se incarca și este citit de tehnologiile asistive utilizate de persoanele cu deficiente de vedere pentru a intelege continutul imagistic.
Numele fisierelor ( imaginilor )
Optimizarea imaginilor din punct de vedere SEO incepe cu denumirea corecta a fisierului, fiind unul din cele mai importante locuri unde poti insera cuvantul cheie de interes. Scopul este ca Google sa poata identifica subiectul inca dinainte de a analiza imaginea in sine.
Linkuri interne cat mai natural.
Aceste link-uri permit utilizatorilor și motoarelor de cautare sa navigheze cu ușurinta prin continutul site-ului. Mai exact, au rolul de a ghida utilizatorii catre alte pagini relevante, de a-i ajuta sa descopere mai mult continut și de a crea o ierarhie logica in cadrul site-ului.
URL slug.
Unul dintre indicatorii pe care Google ii folosește pentru a determina despre ce este vorba pe pagina web respectiva.
Includeti cuvantul cheie in adresa URL pentru a fi clar si relevant
Meta descriere.
Elementul “meta-description” reprezinta un text foarte scurt dar cuprinzator, care rezuma continutul paginii web. Se afișeaza in SERP, adica in paginile cu rezultatele generate de motoarele de cautare, in urma unei interogari specifice.
4. Optimizati-va titlurile.
Pentru orice pagina de pe site-ul dvs., aveti de fapt doua titluri.
Eticheta de titlu ( title tag ) este titlul care apare pe SERP si este locul cel mai de impact in care puteti pune cuvantul cheie. Eticheta H1 este titlul care apare pe pagina cand faceti click pe ea.
Daca acestea sunt sau nu aceleasi, depinde de pagina.
Pentru a va optimiza titlurile, asigurati-va ca:
Includeti cuvantul cheie: daca puteti face acest lucru intr-un mod natural si convingator.
Aveti un singur H1 pe pagina: acesta ar trebui sa fie titlul dvs. principal, iar H2-urile ar trebui sa fie folosite pentru a va eticheta sectiunile principale.
Pastrati etichetele de titlu la 55-60 de caractere: Cat de mult va afisa Google variaza (se bazeaza pe pixeli, nu pe numarul de caractere), asa ca incarcati sa anticipati cuvantul sau cuvintele cheie.
Indicati valoarea continutului: Ce obtine un utilizator din pagina respectiva?
Acest lucru influenteaza daca vor face click pe site-ul dvs. si daca continua sa citeasca sau nu .
5. Optimizati-va meta descrierile.
Meta descrierea este descrierea care apare pe SERP sub eticheta de titlu.
Google nu o afiseaza intotdeauna pe cea pe care ati furnizat-o in SERP; Google citeste aceasta descriere atunci cand acceseaza pagina cu crawlere pentru indexare si pentru a intelege despre ce este vorba in pagina respectiva.
Pentru a optimiza meta-descrierea:
Includeti cuvantul cheie si cuvintele cheie aferente daca puteti face acest lucru intr-un mod natural si convingator.
Lungimea ideala a meta descrierii este de 155-165 de caractere.
Fiti convingator: retineti ca aparitia in rezultatele cautarii este doar primul pas!
Inca trebuie sa ii convingi pe cei care cauta sa dea click. Includeti o descriere concisa, un beneficiu clar si un indemn la actiune.
6. Includeti si optimizati imaginile.
Imaginile reprezinta un factor cheie in optimizarea SEO.
Ele mentin utilizatorii implicati cu paginile dvs., imbunatatesc calitatea informatiilor si va ofera oportunitati de a va clasa si de a genera trafic prin rezultatele cautarilor de imagini.
Iata cum sa faci optimizarea SEO pentru imagini:
Nume fisier imagine: Salvati numele imaginii cu cuvantul cheie, cu liniute in loc de spatii.
Adaugati text alternativ: Alt text reprezinta alternativa de text a unei imagini si este modul in care Google „vede” o imagine pe o pagina si detecteaza relevanta acesteia pentru cuvantul cheie.
Imagineaza-ti ca descrii imaginea cuiva care nu o poate vedea - pentru asta este acolo!
Comprimare: imaginile mari pot incetini viteza site-ului dvs. Comprimati-le pentru a reduce dimensiunea fisierului si a le dimensiona corect. Nu ar trebui sa aveti nevoie de imagini mai mari de 1000 pixeli.
7. Linkuri interne si externe.
Cand faceti SEO pentru postari de blog sau articole, veti dori sa adaugati atat linkuri interne, cat si externe.
Linkuri externe: gasiti alte pagini web relevante pentru subiectul pe care il vizati, pe alte site-uri care au autoritate ridicata si trimiteti la acestea in postarea dvs. Acest lucru ajuta la construirea increderii cu motoarele de cautare.
Link-uri interne: link catre alte postari de blog de pe site-ul dvs. in continutul postarii pe care o scrieti.
Acest lucru ofera motoarelor de cautare mai multe cai catre orice postare sau articol, facand site-ul dvs. mai usor de accesat de catre crawlerele motoarelor de cautare.
Cate linkuri sa includa aici depinde de lungimea postarii si de cantitatea de continut la care aveti la dispozitie alte linkuri utile.
Pastrati linkurile relevante pentru pagina si pentru textul ancora pe care il utilizati.
Recomandare:
Este firesc sa adaugati link-uri catre postari vechi de blog in noile postari de blog, dar ar trebui, de asemenea, sa reveniti la postarile vechi de blog si sa adaugati linkuri catre postarile noi.
Cum se face SEO off-page.
Toti pasii de mai sus sunt strategii SEO on-page ( pagina web proprie ).
SEO off-page, pe de alta parte, este ceea ce faci pe alte pagini web, alte site-uri web sau portaluri pentru a ajuta pagina dvs. web sa creasca.
SEO off-site este un aspect esential al marketingului digital care sprijina strategia globala prin adaugarea de relevanta, incredere si autoritate domeniului dvs.
Iata cateva tactici SEO off-page
8. Castiga si obtine la backlink-uri.
Backlink-urile sau link-urile catre site-ul dvs. de pe alte site-uri web sunt al treilea cel mai important factor de clasare Google.
Backlink-urile de la site-uri cu credibilitate mai mare sunt, desigur, mai valoroase decat cele de pe site-uri cu credibilitate mai scazuta.
Cu cat ai mai multe backlink-uri de inalta calitate, cu atat te vei clasa mai sus.
Exista mai multe strategii:
Producerea de continut original, autentic, demn de a obtine backlink.
Atingeti in mod proactiv site-urile pentru care un link catre continutul dvs. ar fi un plus.
Postare / postari in calitate de invitat, autor sau afiliat.
Publicarea de Articole / Advertoriale de tip PR.
9. Distribuiti / Publicati continutul dvs. pe alte platforme web.
Crearea de legaturi este un proces strategic in SEO prin care obtineti linkuri de la alte site-uri web.
Scopul principal al acestei strategii este de a spori vizibilitatea și credibilitatea unui site web in ochii motoarelor de cautare, in special Google.
Prin securizarea link-urilor de la site-uri web de inalta autoritate, semnalati motoarele de cautare ca continutul dvs. este de incredere și valoros, crescand astfel șansele de a va clasa mai sus in rezultatele cautarilor.
Este una dintre partile esentiale ale SEO off-page.
Acest lucru va aduce trafic de recomandare si, cu cat aveti mai multe vizualizari la o postare, cu atat sunt mai mari sansele de a obtine un backlink.
Retelele sociale in sine nu sunt un factor direct de clasare pe Google, dar activitatea dvs. pe platforme si implicarea utilizatorilor cu continutul dvs. de acolo trimit semnale sociale catre Google, semnale care vor influenta clasarea.
10. Construieste si dezvolta reputatia brandului sau firmei.
Cand determina cat de sus sa claseze o anumita pagina de pe site-ul tau, Google nu se uita doar la pagina respectiva.
Acesta ia in considerare denumirea marcii sau firmei dvs., analizand alte informatii despre aceasta pe web, inclusiv recenzii, evaluari, listari, premii si chiar mentiuni de brand neconectate.
Ca atare, construirea reputatiei dvs. prin optimizarea listarilor, obtinerea de informatii de presa pozitive si solicitarea de recenzii este esentiala pentru SEO.
Cum se face SEO tehnic.
Optimizarile tehnice SEO sunt efectuate pe partea din spate a site-ului dvs. pentru a va asigura ca indeplineste cerintele Google de securitate si experienta a utilizatorului, precum si pentru a face cat mai usor posibil pentru Google sa inteleaga ce oferiti.
Primul pas in imbunatatirea SEO tehnica este sa știi unde te afli prin efectuarea unui audit al site-ului.
Ați putea fi tentat să ignorați complet această componentă a SEO; cu toate acestea, joacă un rol foarte important.
Conținutul dvs. poate fi cel mai complet, util si bine scris, dar daca un motor de cautare nu il poate accesa cu crawlere, foarte putini oameni il vor vedea vreodata.
Fara o bază tehnica SEO puternica, continutul tau nu va emite niciun semnal pentru motoarele de cautare.
Iata cateva dintre principalele optimizari tehnice de care trebuie sa aveti grija:
Viteza paginii: pe langa dimensiunile imaginilor, codul din spatele continutului site-ului si ordinea in care se incarca pot afecta viteza paginii. Aici intra in joc incarcarea greoaie si optimizarile vitezei paginii.
Securitate: asigurati-va ca site-ul dvs. foloseste HTTPS mai degraba decat HTTP. Aici aveti nevoie de un certificate de securitate ( SSL ).
Mobile friendly: Site web prietenos cu dispozitivele mobile. Indexarea Google este acum mai intai pe mobil, asa ca site-ul dvs. trebuie sa fie pe deplin optimizat pentru mobile.
Utilizați date structurate: Datele structurate folosesc un vocabular specific numit “schema” pentru a clasifica și eticheta elementele de pe pagina dvs. web pentru robotii de cautare.
Practic, datele structurate le spun robotilor google: „Acesta este un videoclip”, „Acesta este un produs” sau „Aceasta este o reteta pentru mancarea X sau Y”, fara a lasa loc de interpretare.
Arhitectura site-ului / User friendly : in mod ideal, un utilizator ar trebui sa poata accesa orice pagina de pe site-ul dvs. in trei clicuri sau mai putin.
Accesabilitate /indexabilitate: sitemap-ul dvs. si robots.txt impreuna ii spun lui Google ce doriti si ce nu doriti ca Google sa acceseze si sa indexeze.
Instrumente pentru SEO.
Nu puteti realiza optimizarea eficienta a motoarelor de cautare fara date si pentru a obtine date, aveti nevoie de diferite instrumente.
Google Analytics: acesta este instrumentul pentru analiza traficului site-ului web si este gratuit.
Utilizati-l pentru toate valorile SEO pentru a va masura performanta, cum ar fi traficul, timpul pe pagina, interactiunea cu pagina, numarul de pagini per sesiune si (multe) altele.
Google Search Console:
GSC este esential pentru SEO tehnic si axat pe continut. Desi unele date din Search Console apar in Google Analytics, exista multe alte informatii pe care le obtineti in platforma pe cont propriu. Folositi-l pentru Core Web Vitals, analize de interogari, indexare si multe altele.
Instrumente de cercetare a cuvintelor cheie: dupa cum am mentionat mai sus, veti avea nevoie de acestea pentru a putea gasi cuvinte cheie realiste pe care sa le vizati in ceea ce priveste volumul de cautare si concurenta.
Software SEO:
Daca aveti de gand sa obtine detalii SEO mai profunde, cum ar fi backlink-uri, informatii competitive si date mai avansate despre cuvinte cheie, veti avea nevoie de un instrument SEO platit precum Ahrefs, Ubersuggest, Moz, SEMrush , etc.
Unele dintre acestea ofera versiuni de incercare gratuita sau servicii limitate ca volum de verificari periodice.
Audit si evaluare: in timp ce instrumentele mentionate mai sus sunt adesea complexe si necesita sa stiti cum sa interpretati datele, evaluatorii de site-uri va pot simplifica SEO si va pot oferi mai multe indrumari. Prin evaluatori ne referim la diferiti freelanceri sau agentii din domeniul digital care va pot ajuta cu tot ce aveti nevoie.
Sa incheiem cu cateva dintre cele mai bune practici si sfaturi pentru a va ajuta sa performati.
Cercetati si analizati cuvintele cheie: ceea ce credeti ca utilizatorii cauta atunci cand efectueaza o anumita interogare pe Google poate sa nu fie ceea ce cauta de fapt. Intentia cuvantului cheie conteaza, asa ca identificati intotdeauna cuvintele cheie pe care incercati sa le vizati pentru a va asigura ca aveti o potrivire a intentiei.
Aveti rabdare: SEO necesita timp. Da, mult timp si trebuie realizat constant.
Poate dura cateva luni pana cand incepi sa vezi cu adevarat roadele eforturilor tale, dar odata ce incepi sa vezi impactul, beneficiile se cresc in timp – asa ca nu renunta prematur!
Concentreaza-te pe calitate: Google isi actualizeaza mereu algoritmul si lanseaza noi functii SERP, dar la sfarsitul zilei, totul este conceput pentru a scoate la iveala cel mai bun continut de acolo. Prin urmare, concentrarea dvs. ar trebui sa ramana intotdeauna pe crearea de continut util si de incredere in mod constant. Aceasta este cea mai buna strategie SEO mai presus de orice.
Mentine-ti consecventa: desi publicarea consecventa a continutului de calitate este cel mai important factor de clasare Google, acest lucru nu ar trebui sa fie in detrimentul lasarii continutului vechi sa devina invechit. Reimprospatati si actualizati in mod regulat paginile pentru a-si pastra valoarea SEO si pentru a obtine o crestere constanta a traficului in timp.
Urmariti si masurati: urmariti in mod regulat traficul dvs. si datele site-ului, astfel incat sa puteti observa ce subiecte rezoneaza cel mai mult cu publicul dvs., sa detectati si sa stabiliti obiectivele pentru o crestere continua.