Black hat SEO se refera la practici SEO care vizeaza cresterea clasamentului unui site web in rezultatele cautarii, practice prin care se incalca politicile motoarelor de cautare.
Black hat SEO incearca sa manipuleze motoarele de cautare si sa trimita trafic de cautare organic catre site-uri web.
Desi Google a facut progrese semnificative in lupta impotriva spamului si a tacticilor SEO indoielnice prin algoritmii sai, black hat SEO continua sa existe.
Cu toate acestea, utilizarea unor astfel de tactici implica riscuri substantiale, cum ar fi confruntarea cu penalitati in cazul in care site-ul este detectat ca fiind implicat in astfel de practici.
In cadrul acestui material vom detalia Ce este Black Hat SEO si de ce trebuie evitat.
Black hat SEO este un joc de noroc.
Desi poate functiona pe termen scurt, riscati sa va construiti site-ul pe o fundatie care se poate prabusi in orice moment din cauza unei penalizari sau a lansarii unei noi actualizari a algoritmilor. Daca se intampla asa ceva, toate eforturile SEO vor fi in zadar !
White hat SEO ( palarie alba ), pe de alta parte, este de incredere si ofera un beneficiu cumulativ in timp, pe masura ce eforturile cresc si se aduna. Deoarece SEO cu palarie alba se bazeaza pe principii SEO solide si plaseaza experienta utilizatorului pe primul loc, este mai sigur si, in cele din urma, mai eficient decat tacticile SEO cu palarie neagra.
Daca sunteti serios in privinta site-ului dvs. si va asteptati sa creasca si sa genereze un trafic sporit de la an la an, atunci ar trebui sa va limitati la activitati SEO cu palarie alba.
Cele mai populare tactici SEO cu palarie neagra.
Indiferent de intentiile tale cu black hat SEO, este important sa fiti constienti de cele mai proeminente tactici black hat SEO existente – acest lucru va ajuta sa cunoasteti ce este bine sa evitati.
Black hat SEO este destul de diversificat, dar ne vom concentra momentan pe 5 dintre cele mai comune si populare tactici black hat.
1. Achizitia de linkuri.
Cumpararea de linkuri este actiunea de a plati altor proprietari de site-uri web pentru a include un backlink catre site-ul dvs.
Deoarece backlinkurile sunt printre cei mai importanti factori de clasare pentru Google si pentru ca construirea de link-uri cu palarie alba nu este nici usoara, nici ieftina, multi proprietari de site-uri aleg sa omita sau sa accelereze procesul de construire a link-urilor pur si simplu cumparand link-uri.
Acest lucru poate functiona, dar numai daca Google nu va prinde. Din punct de vedere tehnic, cumpararea de link-uri este impotriva politicilor google pentru cautarea pe web: https://developers.google.com/search/docs/essentials/spam-policies#link-spam
A avea prea multe link-uri platite poate face ca site-ul dvs. sa para suspect. Acest lucru poate pune in pericol credibilitatea site-ului dvs.
Recomandat:
Conținutul tau trebuie să fie relevant si de inalta calitate.
Cumparati backlink-uri de la servicii/site-uri de incredere.
Cumpărati linkuri doar din aceeasi industrie/nisa/arie de activitate.
Nerecomandat:
Nu neglijati calitatea linkurilor dvs.
Nu aveti incredere orbeste intr-o companie care vinde link-uri.
Nu întrebati in mod flagrant despre cumpararea de linkuri.
Nu va bazati pe cumpararea de linkuri ca strategie seo.
2. Utilizarea PBN-urilor.
Retelele private de bloguri (PBN – private blog networks) sunt grupuri de site-uri web create exclusiv pentru a trimite catre alte site-uri web. Cu alte cuvinte, acestia transfera link-uri catre un alt site pentru a creste artificial autoritatea domeniului respectiv.
In plus, exista atat PBN-uri „personale” care alimenteaza site-urile i, cat si PBN-uri „publice” care castiga bani din vanzarea de link-uri.
In timp ce PBN-urile va pot creste ratingul domeniului si clasamentele de cautare pe termen scurt, ele pot fi interpretate ca tactica negativa daca atrage atentia Google.
3. Utilizarea continutului generat de computer ( AI / inteligenta artificiala ).
Deoarece continutul scris cu ajutorul inteligentei artificiale este unul dintre subiectele de top de astazi, Google a trebuit sa publice un articol oficial in care sa explice atitudinea lor fata de continutul scris cu ajutorul AI.
In mod surprinzator, Google nu este impotriva continutului generat de AI daca ofera valoare si calitate.
Aceasta include orice continut cu scopul principal de a manipula clasamentele de cautare si de a nu ajuta utilizatorii:
Continut tradus automat fara nicio verificare umana.
Rotirea continutului.
Rotirea articolelor - sau rotirea continutului - este practica de a rescrie continutul altcuiva pentru a crea ceea ce pare a fi o piesa originala. Rotirea articolelor inlocuieste cuvintele, frazele si propozitiile cu versiuni alternative pentru a face continutul sa arate original pentru crawlerii motoarelor de cautare sau vizitatorii unui website.
Text generat de computer umplut excesiv cu cuvinte cheie.
Umplerea cuvintelor cheie se refera la utilizarea excesiva a unui cuvant cheie tinta in continutul paginii cu intentia de a se clasa pentru acel cuvant cheie. Google considera ca umplerea cuvintelor cheie este o tehnica de spam.
4. SEO negativ.
SEO negativ este un set de practici concepute pentru a sabota site-ul web al unui concurent pentru a deteriora clasamentele de cautare. Aceasta poate include indicarea unui volum de linkuri irelevante (spam) catre un site web, eliminarea continutului astfel incat Google sa-l vada ca fiind duplicat , furat sau piratat.
Ca urmare a unui atac SEO negativ, strategiile de Black Hat SEO au speranta ca vor observa o crestere a site-ului lor in clasamentul cautarilor, in timp ce site-urile web vizate de SEO negativ vor fi penalizate de Google.
Desi astfel de actiuni de SEO negativ pot fi o amenintare pentru site-ul dvs., in general, nu este un risc foarte mare. In general, Google a devenit suficient de inteligent pentru a identifica si ignora SEO negativ.
5. Obtinerea altor link-uri nenaturale.
Link-urile platite si PBN-urile nu sunt singurele tipuri de constructie de link-uri SEO tip black hat.
Mai exista si urmatoarele tactici:
Schimburi excesive de link-uri.
Campanii excesive de tip “guest posting”.
Comentarii tip spam.
Texte de ancorare supraoptimizate.
Google doreste sa vada linkuri naturale de la utilizatori reali care considera un site web sau o pagina web valoroasa.
Asadar, daca faceti ceva care ar putea fi interpretat ca „linkuri nenaturale”, este posibil sa lucrati pe teritoriul SEO Black Hat si sa puneti in pericol clasamentele site-ului dvs.
SEO cu palarie alba vs SEO cu palarie neagra :
Acum ca stiti ce inseamna SEO cu palarie alba si SEO cu palarie neagra,care sunt principalele diferente?
Iata o comparatie a acestor 2 tactici seo:
White hat SEO foloseste cercetarea cuvintelor cheie pentru a intelege ce cauta clientii lor, astfel incat sa poata crea continut relevant. Black hat SEO foloseste cercetarea cuvintelor cheie pentru a umple fiecare pagina cu cuvintele cheie „potrivite”, astfel incat Google sa interpreteze ca aceste pagini sunt relevante.
White hat SEO se concentreaza pe crearea de continut util, de inalta calitate, care se potriveste cu intentia de cautare a utilizatorilor. Black hat SEO se concentreaza pe crearea programatica a mai multor pagini (de obicei de calitate scazuta) in speranta de a se clasa pentru o multime de cuvinte cheie pe Google.
White hat SEO se concentreaza pe crearea de backlink-uri care se incadreaza in regulile Google. Black hat SEO se concentreaza de obicei pe achizitionarea de backlink-uri, care nu respecta regulile motoarelor de cautare.
White hat SEO se concentreaza pe construirea pe termen lung si pe obtinerea de rezultate consistente. Black hat SEO are o mentalitate pe termen scurt, si este bucuros sa obtina recompense rapide, dar nesustenabile.
White hat SEO se concentreaza pe construirea unui brand si a unei reputatii durabile. Black hat SEO poate fi lipsit de etica si poate afecta reputatia unui site web.
Black hat SEO poate ajuta la obtinerea unor cresteri rapide pe termen scurt in clasamente, dar odata ce tacticile sunt descoperite de motoarele de cautare, acestea pot fi penalizate puternic (inclusiv disparitia completa din SERP - search engine results page.)
Intrebari frecvente
Ce este grey hat SEO ?
Grey hat SEO ( SEO cu palarie gri ) este o combinatie de metode SEO care combina tactici SEO cu palarie alba si palarie neagra. Este riscant, deoarece include multe dintre tacticile pe care le aplica Black Hat SEO.
Ce este White hat SEO ?
White hat SEO este setul de tactici care se incadreaza in asteptarile si regulile motoarelor de cautare precum Google. Se concentreaza pe furnizarea de continut relevant, de inalta calitate si pe o experienta optimizata a utilizatorului, in loc sa se bazeze pe trucuri sau hack-uri care pot exploata algoritmii motoarelor de cautare.
Tacticile palariei albe se concentreaza mai mult pe furnizarea de valoare pe termen lung pentru utilizatori, in timp ce tacticile palariei negre se concentreaza mai mult pe manipularea motoarelor de cautare pentru cresteri si rezultate pe termen scurt.
Black hat SEO este ilegal?
Nu exista pana la acest moment o lege care sa reglementeze SEO sau practicile pe care trebuie sa le urmati pentru site-ul dvs. Cu toate acestea, unele tactici SEO cu palarie neagra depasesc linia activitatilor legale.
De exemplu, piratarea site-urilor web si furtul proprietatii intelectuale sunt ambele ilegale.
Pentru a va asigura ca nu sunteti in pericol de a incalca legea, cel mai bine este sa evitati practicile SEO cu palarie neagra.
De retinut.
White hat SEO reprezinta mentalitatea potrivita: puneti utilizatorii pe primul loc si creati continut util si de ajutor pentru potentialii dvs. clienti.
White hat SEO este esential pentru succesul pe termen lung.
Alte articole interesante si de ajutor puteti citi pe blogul nostru: